Friday, 17 February 2012

#09. hello U. goodbye rumah.

salam..

dalam masa beberapa hari lagi, maka akan ditinggalkan percutian mewah ini dengan kembalinya ke dunia realiti sebagai seorang pelajar.

ok. bukan mudah untuk meninggalkan rumah setelah hampir 10bulan menghabiskan masa di rumah yang serba lengkap ini. lebih-lebih lagi meninggalkan Bonda bersendirian.

bersendirian di sini adalah bukan bermaksud beliau tinggal seorang diri di rumah tapi bersendirian untuk ke mana-mana tanpa pemandu peribadi (aku lah tu) , bersendirian melakukan kerja-kerja rumah serta tiada teman bergosip.

sangat sedih. memang aku anak sulung, dan kerana aku anak sulung la, aku sangat rapat dengan bonda dan sentiasa menemani bonda serta ada untuk bonda.

dan, dalam masa yang sama, aku sangat risau untuk menghadapi semester terakhir ini kerana seawal aku diploma lagi aku telah dimomokkan dengan cerita-cerita seram berkaitan dengan Thesis..adeh !!

Ya-Allah. moga Kau mempermudahkan segala urusan ku dan lindungilah keluargaku dari segala keburukkan dan kejahatan. Amin.


p/s : macam mana nak kahwin ni kalau tak boleh duk jauh dari bonda...huhuhuhu




ikhlas,
-melur-

Thursday, 16 February 2012

#08. hospital

salam..

9.30mlm. tiba-tiba dapat mesej dah ada kat hospital.

check dada sebab terlanggar pemain lawan masa main bola sepak.

itu la..pergi main tak minta izin dari isteri. (kononnya la.. )

moga cepat sihat yer sayang..

Sunday, 12 February 2012

#07. Jom kita kahwin, nak?

salam..

dalam tak sedar, jiran sebelah rumah sebaya dengan aku, dah ada anak sorang. maka, Bonda mula mengeluarkan kata-kata yang mudah difahami oleh aku. BILA NAK KAHWIN?

erk..bukan tak nak kahwin. tapi, ongkosnya belum ada..

kepada bakal-suami-ku. mintak maaf tau kerana terpaksa menunggu lama. bukan tak nak, tapi masih ada beberapa perkara yang perlu diselesaikan. tiba masa, cepat-cepat i tarik tangan u pegi berlari-lari ke pejabat kadi.


p/s : bukan senang kan nak kahwin zaman sekarang ni...huhuhu


ikhlas,
-melur-