Monday, 21 May 2012

#19 memori itu indah

salam.

memori itu indah. memori tidak dapat diulang, namun boleh dicipta. memori boleh buat kita senyum dan dalam masa yang sama memori boleh buat hati terusik sedih.

moga memori yang sentiasa ada ini sentiasa berkekalan.

p/s : bila ingat balik kenangan-kenangan dulu, rindu rasanya. :')



ikhlas,
-melur-


Monday, 14 May 2012

#18. hasad dengki.

salam.

setelah beberapa semester kami bersama, untuk semester akhir ni, kami dah tak selalu bersama. sebabnya, kami dah berlainan kelas. maka, jaranglah untuk melihat kami bersama seperti sebelum-sebelum ini.

namun tak dinafikan yang kami kelihatan agak renggang sedikit. tapi, pada hakikatnya kami tetap berkawan baik serta saling tegur-menegur.

dan, pada masa yang sama, rupanya ada yang cuba melaga-lagakan kami. eh! ingat kami ni ayam laga ker?
tapi, kami tak mudah melatah. kami tahu yang mana kawan, yang mana lawan. yang mana benar, yang mana salah.

kepada si pelaga, apalah yang kau dapat dengan melaga-lagakan kami? kami ada buat salah ker dengan kau? kalau dah tak ada orang yang nak kawan dengan kau, kau duduklah diam-diam. janganlah ditambah dosa yang sedia ada tu.

si pelaga ! jangan sampai wa jejak kasih sama lu aaa...


p/s : sahabat itu ramai. kawan itu pelbagai. namun, hati & niat lain-lain dan tiada siapa yang tahu.




ikhlas,
-melur-

Friday, 11 May 2012

#17. masih ada masa.

salam.

borang soal selidik masih lagi berbaki. bukan 10, bukan 20, tapi 40set lagi. adeh!

mahu atau tidak, perlu berusaha bersungguh-sungguh sepanjang minggu ni untuk menyiapkan spss.
mata pun dah juling isi data-data dalam spss.

pssst! moga berjaya melur. :)



p/s : memerlukan satu percutian yang walaupun singkat tapi menggembirakan kerana kepala dah serabut, hati dah tak tenang. omai~



ikhlas, 
-melur-

Wednesday, 9 May 2012

#16. batu berapi.

salam.

entah apalah masalah dia. tiba-tiba membuat cerita yang tidak sepatutnya. kami ok. kami sahabat. dah lumrah, dalam bersahabat kadang-kadang mestilah ada salah faham, terasa hati. tapi, kami tak jadikan hal-hal tu serius. kami anggap macam angin lalu jer.

erm..lagi satu. agak taknak bagi makwe kesayangan kau tu berkawan dengan kami yang berperangai entah apa-apa ni, bawak makwe pergi duduk dalam hutan. kawan dengan orang utan. nanti matsaleh-minahsaleh datang campak makanan, bolehlah korang makan free. korang kan memang suka makanan, benda-benda free. betul tak?

takpelah. selagi kau tak buat tesis dengan aku, tak jawab soalan peperiksaan akhir aku, aku dah tak peduli dengan kau. kau memang pelakon terbaik. elok tahun depan kau tercalon dalam ABPH.

wa doakan moga lu bahagia bro !




ikhlas,
-melur-

Tuesday, 8 May 2012

#15. mereka selalu ambil berat.

  • eh ! sikit sangat kau makan. diet la tu..haha

  • eh ! banyaknya kau makan. padan la dengan badan kau. hahah

dah tu, aku tak payah makanlah, senang kan? xde la korang-korang penat mulut nak memuji-muji aku.
grrr.....


p/s : dah start jogging, dah kurang makan, tapi bila timbang, sama je. :'(




ikhlas,
-melur-

Sunday, 6 May 2012

#14. pelbagai ragam.

salam.

lain orang, lain caranya.
lain orang, lain ragamnya.
lain orang, lain perangainya.

tapi, itulah penyeri kehidupan.
kalau semua mempunyai cara yang sama, mempunyai ragam yang sama, mempunyai perangai yang sama, tak meriahlah. :)

moga kemeriahan ini memberi pengajaran untuk diri aku. aku sendiri ada 1001 cara, ragam & perangai. maka, aku pun salah seorang yang memeriahkan muka bumi Allah s.w.t ini. :)


eh ! malam ini dinner aku sangat mewah. maggi hotcup. Alhamdulillah. kenyang. :)



ikhlas, 
-melur-

#13. pilih kasih.

salam.

pilih kasih.
realiti sekarang kan? tapi, apa nak buat. hari-hari melihat babak-babak pilih kasih. bukan dengki, bukan cemburu, tapi kekadang terasa tidak adil. tidak adil bagi orang yang sepatutnya mendapat pujian atau penghargaan, tapi tidak mendapatnya kerana disebabkan pilih kasih.

kesian pada diri sendiri pun ada. sebab kadang-kadang telah tidak dilayakkan untuk sesuatu perkara dek kerana pilih kasih. ok! sama sekali tidak timbul isu dengki cemburu, namun sedikit terasa di hati ini.well. hati selembut tauhu. itulah jadinya. :')

erm. pilih ! pilih ! pilih. pilihlah selagi mampu. aku? cuba bangkit dengan kelayakkan aku sendiri. tak perlu mengharapkan sesiapa. moga ada rezeki aku kan? :)



p/s : nak bercuti kat pulau. tapi musim sekarang ni, lepas ker nak pergi pulau? kalau  takut di lambung ombak, memang aku tak pergi la. takut jatuh dalam laut, lemas. hahah. :p




ikhlas,
-melur-


Friday, 4 May 2012

#12. mahu mengadu nasib pada siapa?

salam.

sekarang adalah saat kritikal. masalah-masalah datang silih berganti tanpa dijemput. mana yang mahu didahulukan? penat. memang sangat penat. namun, itulah lumrah kehidupan kan? mahu atau tidak, itu yang perlu untuk mengindahkan lagi kehidupan ini.

pada siapa mahu diadukan nasib ini? tentulah padaNya yang satu. tidak semua dapat diluahkan. tidak semua dapat dikongsi. tidak semua dapat diceritakan. maka, dipendam dalam hati. hati menjadi semakin tepu. tepu kerana sudah tidak mampu menanggung lagi apa yang terbuku, tersimpan.

moga hati ini kuat. moga hati ini teguh. moga hati ini kuat. memang sedih. memang pedih apabila mengingati apa yang jadi, apa yang berlaku. namun, perlu memaksa diri menjadi positif. bak kata seorang sahabat "cepat hantar energy positif, InsyaAllah semuanya akan menjadi baik."

sering mengeluh. buruk sangat perangai. hehe.


moga hari-hari yang mencabar ini terbalas suatu hari nanti. rindu untuk melihat senyuman mereka. :')



ikhlas,
-melur-