Thursday, 19 July 2012

#24 Sabar itu Indah.

salam.

pejam celik, pejam celik, dengan hormatnya empunya diri ini telah bergelar surirumah a.k.a penganggur tetap sejak tiga minggu yang lalu. sangat bahagia. haha

maka, bermula la pemburuan mencari kerja. dah try apply kerja merata-rata dan kini sedang menunggu hasilnya. harap-harap ada la yang sangkut.

tapi, tergugat jugak kredibiliti sebagai penganggur ni bila makcik-makcik jiran yang datang bertandang saling bercerita sesama mereka tentang anak-anak mereka yang sudah bekerja.

"ehh ! anak makcik dah beli rumah kat situ. esok nak beli kat sana lak. tunggu loan lulus jer..", kata makcik A.

"ehh ! anak makcik dapat kije kat situ. cari kije dalam internet. gaji 5 6 ribu. siap boleh g oversea lagi..", makcik B.

sian la bonda aku tu. boleh dengar sambil senyum jer. takpelah ma. nanti kakak dapat kije, InsyaAllah ma senang. ma doakan kakak yer.. :')





p/s : rezeki itu ada. Allah s.w.t telah tetapkan bahagian masing-masing. dah usaha+tawakal+doa. dan seterusnya terserah pada Dia. yang bezannya, cepat atau lambat.




ikhlas,
-melur-

No comments:

Post a Comment